Monday, May 11, 2009

Nasihat Tuan Guru Mursyidul Am atas kemenangan Pakatan rakyat di Perak

KOTA BHARU - YAB Menteri Besar Kelantan Dan Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat mengeluarkan beberapa kenyataan dan nasihat kepada seluruh rakyat Malaysia berhubung dengan kemenangan Dato' Seri Ir. Mohammad Nizar Jamaluddin di Makamah Tinggi Kuala Lumpur sebentar tadi.Menurut Tuan Guru Nik Aziz "Setelah kita menang di Perak kini Perak telah bertukar menjadi Emas buat Pakatan Rakyat, Kejahatan telah terbukti dan kebenaran telah menjelma. Saya menasihati agar yang beragama Islam untuk puasa sunat esok hari serta sembahyang Sunat Syukur 2 rakaat. Jangan terlalu gopoh dengan kemenangan ini" katanya.

Menurut sumber, setelah Tuan Guru Nik Aziz menerima berita ini beliau telah solat sunat dan disusuli dengan sujud syukur.

_______________________________________________________________

Shiekhtempang: Salam Perjuangan... satu lagi ujian yang Allah berikan buat pejuang-pejuang Agama Allah di negeri perak, iktibar dan panduan harus dijadikan sempadan dalam meniti serta MENGISI KEMENANGAN yang Allah berikan ini. Sudah pasti selepas ini pasti rejim kufar UMNO dan BN akan menggembling tenaga serta memikirkan segenap sudut untuk menjatuhkan kerajaan PR. Yakin lah teman-teman bahawa kemenangan yang Allah berikan ini akan mematangkan kita dalam menempuh perjuangan ini. gunakan sepenuh tenaga dan kekuatan yang kita ada untuk menepis dan menolak cebisan-cebisan propaganda yang akan diwujudkan oleh musuh ini. Akhir kalam dari ana selaku mata-mata rantai dari tarbiah Ansorullah yang tulen, ingin mengingatkan bahawa dengan kemenangan ini seharusnya menjadikan hubungan pejuang-pejuang agama Allah, lebih hampir dengan Nya. Percayalah dengan Bantuan yang akan Allah berikan kerana sudah pasti dan tidak mustahil Allah akan memberikan pertolongan kepada Hizbi-hizbi Nya.
Ayuh Amilin sekalian..... Jangan Tunggu Lagi...
Takbir........Takbir........Takbir........

No comments:

Post a Comment