Tuesday, June 9, 2009

Sekitar Muktamar pas Pusat

Alhamdulillah syukur kehadrat ilahi dengan limpah kurnia dariNya, selesai sudah muktamar Pas Pusat.... Tahniah buat teman-teman seperjuangan yang telah bertungkus lumus siang dan malam dalam menyempurnakan penganjuran muktamar kali ke 55 pada tahun ini.

Bermula pada hari Rabu aku telah menghadiri perasmian dan ucaptama ketua DPP Pusat di Taman Melewar.... sehinggalah kepada hari Ahad.

Sememangnya pelbagai coretan yang tidak dapat dinukilkan menghiasi diri seorang yang bergelar shiekhtempang....

pada Hari sabtu aku bersama teman-teman ditugaskan sebagai bentara didalam dewan Muktamar. Sepanjang berjalannya muktamar aku dapat melihat Pimpinan dengan lebih dekat.... Macam biasalah kami ditugaskan untuk melicinkan lagi perjalanan muktamar... oleh yang demikian antara tugas aku ialah mengedarkan risalah-risalah kepada semua perwakilan dan pimpinan.
Saat yang aku tidak boleh lupakan ketika sesi rehat kami bersiap sedia untuk mencari makanan bagi mengisi perut untuk tengahari.. Dilihat ketua pemuda kami memegang 2 botol air mineral... pelik jugak aku tengok kenapa sampai 2 botol... dah tu pulak kedua-dua botol tu telah diminum..... dalam perjalanan ke gerai barulah KP menerangkan bahawa air mineral yang dia pegang ini ialah 1 lebihan minuman Tn Guru Nik Aziz dan satu lagi Tn Guru Hj Hadi...... kami terus berkongsi minuman tersebut..... Bukan senang nak dapat minuman lebihan alim ulamak..... Semoga Allah memberkati..

No comments:

Post a Comment