Thursday, September 10, 2009

UTUSAN BADAR

SEDARLAH WAHAI PEMUDA !!!

Musuh-musuh Islam telah menggunakan berbagai-bagai taktik dan cara dalam usaha mereka untuk menghancurkan umat Isalm .Mereka menyerang Islam dan umatnya dengan alat senjata dan askar-askar,pemikiran dan ideologi serta akhlaq dan kebudayaan.


Semua bentuk serangan tersebut telah mendatangkan kemenangan kepada mereka . Umat Islam kalah dalam peperangan bersenjata , kalah di dalam peperangan pemikiran dan ideologi dan kalah dalam serangan akhlak dan kebudayaan . Tengoklah kepada realiti yang berlaku di negara-negara Islam. Mereka diserang dan dijajah baik dengan kekuatan tentera atau kekuatan ekonomi atau kekuatan media elektronik dan sebagainya.


Perhatikanlah cara hidup muda-mudi Islam hari ini malah majoriti orang-orang Islam telah terikut-ikut dengan cara hidup musuh-musuh Islam tanpa disedari seperti pergaulan bebas leleki dan perempuan , gaya hidup dan pemerintahan dan sebagainya seperti yang dianjurkan oleh musuh-musuh Islam.


Nauzubillahiminzalik


BANGUNLAH WAHAI PEMUDA

Musuh-musuh Islam memang bekerjasama sesama mereka untuk menumpaskan umat Islam dengan berbagai taktik dan tipu helah. Secara keras atau secara halus asalkan mereka dapat sampai kepada matlamat mereka iaitu menghancurkan umat Islam dan menghalang mereka daripada memerintah dan memimipin manusia ke arah keredhaan Allah swt.


Oleh itu, kita umat Islam perlu sedar dan berjaga-jaga dan perlu mengambil ikitbar daripada pengalaman yang silam agar kita tidak terperangkap berkali-kali dalam perangkap musuh dan sepatutnya orang-orang mukmin tidak dipagut di dalam lubang yang sama dua kali

(pepatah arab).


Orang-orang mukmin perlu memiliki kekuatan dalam berbagai bidang bagi melayakkan mereka memimpin dan sekali gus menyelamatkan manusia sejagat daripada terus berada di dalam kesesatan di bawah pimpinan jahiliyyah yang penuh dengan angkara kezaliman di serata pelusuk dunia.


Sanggupkah kita melihat umat Islam diburu, dibunuh, dihalau, diperkosa, dan berbagai-bagai bagi kekejaman yang dilakukan oleh musuh Islam di Bosnia, Palestin, Kashmir, Somalia, Burma, Sri Lanka, dan lain-lain negara yang minoritinya orang-orang Islam????

Umat Islam perlu membina kekuatan mangatasi kekuatan musuh dari segi ilmu pengetahuan, perancangan, peradaban demi mengembalikan kepimpinan Islam.


INSYALLAH

No comments:

Post a Comment